Współtworząc w 1992 r. Różową Wstążkę i uruchamiając Kampanię na rzecz Walki z Rakiem Piersi Estée Lauder Companies, Evelyn H. Lauder zapoczątkowała ruch na skalę globalną skupiony wokół jednego celu: wyeliminowania raka piersi raz na zawsze z naszego życia. Zaledwie rok później – w 1993 r. – Evelyn założyła Fundację na rzecz Badań nad Rakiem Piersi (BCRF) – partnerującą Kampanii organizację non-profit mającą na celu wspieranie najbardziej obiecujących badań nad rakiem piersi na całym świecie.
Kampania w pełni wpisuje się w dziedzictwo i wizerunek ELC – firmy inspirowanej pięknem i napędzanej etyką, dla której najważniejszymi wartościami są troska o ludzi, przyczynianie się do pozytywnych zmian w naszym życiu i walka z wszelkimi formami wykluczenia. Do dnia dzisiejszego w ramach Kampanii i Fundacji udało się zebrać na całym świecie ponad 108 mln USD przeznaczonych na ratujące życie ludzkie badania, działalność edukacyjną i opiekę medyczną, z czego ponad 86 mln USD wypłacono za pośrednictwem BCRF badaczom i naukowcom w postaci grantów badawczych.
Rak piersi to najczęściej diagnozowany nowotwór na całym świecie
W sytuacji, w której rak piersi stał się najczęściej diagnozowanym rodzajem nowotworu na naszym globie i z 2,3 mln nowych przypadków wyprzedził w 2020 r. raka płuc, nasza misja zorientowana na wyeliminowanie tej strasznej choroby z naszego życia stała się bardziej priorytetowa niż kiedykolwiek wcześniej. Według danych WHO rak piersi pozostaje najczęstszą przyczyną, wywołanych chorobą nowotworową, zgonów kobiet na całym świecie. Jednakże rak piersi nie dotyczy tylko i wyłącznie kobiet: ryzyko zachorowania na ten nowotwór wśród mężczyzn wynosi w USA 1 do 833. Podobnie jak kobiety, mężczyźni również mogą przekazywać potomstwu chorobę w genach, a dokładniej rzecz biorąc w postaci mutacji genów BRCA1 i BRCA2.
Badania w akcji
Od 1993 r. Fundacja na rzecz Badań nad Rakiem Piersi współpracuje z Kampanią na rzecz Walki z Rakiem Piersi finansując przełomowe badania, które doprowadziły do:
- pogłębienia wiedzy o potrójnie ujemnym raku sutka – najbardziej agresywnej postaci tej choroby, która największe żniwo zbiera wśród czarnoskórych pacjentek
- postępów w dziedzinie medycyny precyzyjnej (celowanej) w następstwie identyfikacji nowych celów terapeutycznych i mechanizmów nawrotów choroby
- poprawy życia pacjentek i pacjentów, których życie nieodwracalnie zmieniło się pod wpływem diagnozy raka piersi
- szeregu innych odkryć i postępów w zakresie badań, edukacji oraz opieki medycznej
Globalny wpływ
Kampania na rzecz Walki z Rakiem Piersi wspiera globalną społeczność osób dotkniętych problemem raka piersi już od 30 lat i nie powiedziała jeszcze ostatniego słowa. Dzięki nieocenionemu wkładowi pracowników, klientów i partnerów Kampania wywiera trwały i pozytywny wpływ na przedstawicieli lokalnych społeczności na całym świecie. Wspiera badania, edukację i opiekę medyczną na wiele różnych sposobów. Od początku istnienia Kampanii w Polsce Estée Lauder Poland współpracuje z Międzynarodowym Centrum Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym. Współpraca ta przyczynia się do postępów w badaniach nad dziedzicznością nowotworów, ze szczególnym uwzględnieniem mutacji genetycznych.
6 marek w Polsce wspiera inicjatywę poprzez dostępność limitowanych produktów oznaczonych Różową Wstążką – Aveda, Bobbi Brown, Clinique, Estée Lauder, La Mer, Origins.
Nadzieja na lepszą przyszłość
Od czasu uruchomienia przez Evelyn H. Lauder Kampanii na rzecz Walki z Rakiem Piersi Estée Lauder Companies umacnia pozycję lidera w światowym ruchu na rzecz walki z chorobą. Mobilizując na przestrzeni ostatnich 30 lat do wspólnych wysiłków pracowników, klientów i partnerów z całego świata przyczyniliśmy się do znaczących postępów i wywarliśmy wpływ na społeczności na całym świecie. Podejmując działania dziś budujemy wspólnie lepsze jutro. Tak długo, jak rak piersi pozostaje zagrażającą życiu chorobą, nasza praca ma znaczenie i nie możemy jej zaprzestać. Pozostańmy zdeterminowani – nasza misja nie dobiegła jeszcze końca.